تفکر
سلام خوش آمدید
درباره وبلاگ


بسـم الله الرحـمن الرحیـم
در بیابان این دنیای گذران به دنبال کشتی نجات باشیم و تمسخر این مردمان قوم نوحی(ع) ما را از سیل قیامت غافل نکند که دیگر متولد نخواهیم شد.

مدیر وبلاگ : علی
مطالب اخیر
نویسندگان
سه شنبه 17 بهمن 1391 :: نویسنده : علی

7) استفاده از ابزار رسانه ای (مطبوعات ،رادیو ، تلویزیون ، خبر گزاری ها و سایت ها)
یكی از ابزار بسیار مؤثر برای تبلیغ واطلاع رسانی ابزار رسانه است به ویژه در عصر كنونی كه درعصر ارتباطات قرار گرفته ایم اهمیت این ابزار بیش از پیش برای ما محرز و آشكار می شود، حاكمان وهابی عربستان كه این ابزار را در دست دارند برای تبلیغ وگسترش مذهب وهابی بطور بسیار فعال عمل می كنند .عباس جعفری در مقالة خویش در این رابطه چنین می نگارد :
1- مطبوعات: در كشور عربستان ،همه مطبوعات در داخل وخارج كشور به زبان های عربی وانگلیسی با شمارگان بالا ، زیر نظر دولت (وزارت تبلیغات )وبا بودجه دولتی فعالیت می كنند .در واقع رسانه ها باز گو كننده خط فكری وسیاسی حاكم بر كشور هستند كه دولت آن را ترسیم می كند . مهمترین روز نامه ها ومجلات عربی وانگلیسی عبارتند :
الجزیره ، الریاض ، المدینه المنوره ، عكاظ ، الیوم ،البلاد ، الشرق الاوسط ، الحیات ، المجله ، المستقبل ، الندوه ،الدعوه ، المجتمع ، المسلمون ، اخبار العالم الاسلامیه ، الیمامه و .....
Saudi Business, Arabian sun, Newsfrom Saudi Avabia, Saudi economic Surrey , Saudi Arabia Business Week. .Arab News
2- خبر گزاری (داخلی وخارجی)خبر گزاری داخلی در سال 1970 م تاسیس شده است وبا عنوان عربی «وكاله الانباء السعودیه »وعنوان لاتین« S0P0A» فعالیت می كند .- خبر گذاری اسلامی «I0P0A»- خبر گذاری خارجی رویتر و آسوشیتدپرس .
3- رادیو و تلویزیون : رادیو وتلویزیون عربستان در سال 1967 م راه اندازی شده است وزیر نظر دولت به ویژه وزارت ا طلاعات ، قرار دارد وبه زبان های عربی ، انگلیسی ، فارسی ، فرانسوی ، تركی و اردو در جهت سیاست های فرهنگی ، سیاسی كشور بر نامه های درون مرزی وبرون مرزی تهیه و پخش می كند .فعالیت فرهنگی ، رادیویی وتلویزیونی برای مردم آزاد نیست و تمام آنها طی فرمانی از اظهار نظر مطبوعاتی ورسانه ای ممنوع شده اند ، ورود نشریات خارجی به دلیل انتقاد از بر نامه های حكومتی سعودی ممنوع است و اعضای حاكم بر كشور كه همگی از خاندان سعودی و وابستگان آنان هستند، به شدت بر برنامه ها ی رسانه نظارت دارند .(29)
4- سایت های فعال :بنا بر گزارش بعضی از سایت ها؛ وهابیت سایت های فراوانی را برای تبلیغ وهابیت در سراسر جهان راه اندازی كرده اند و آمار آن همچنان در حال افزایش است . در یكی از سایت ها با عنوان « پنج هزار سایت اینترنتی ابزار دست وهابیت » چنین آمده است:یك روزنامه الجزایری در گزارشی پیرامون تبلیغ وهابیت و سلفی‌گری تكفیری بیان داشت: در حال حاضر بالغ بر 5 هزار سایت اینترنتی وجود دارد كه به ترویج نظریات و عقاید گروه تروریستی القاعده و مبارزات مسلحانه می پردازند.اشاعه افكاربه نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایكنا)، این روزنامه الجزایری در گزارشی از افزایش سایت‌هایی كه به ترویج و گروه تروریستی القاعده كه بر پایه فرقه وهابیت پایه‌گذاری شده‌است، پرده برداشت .در این گزارش آمده‌است: «تاكنون 5 هزار سایت اطلاع رسانی برای تبلیغ این گروه تروریستی و تشویق به انجام عملیات تروریستی یا به زعم آنها مبارزات مسلحانه و جهاد وجود دارد كه ازآن به عنوان دستاویزی برای مبارزه با آمریكا بهره می‌برند .در ادامه بیان شده‌است: «مسئولان این سایت‌ها كه خود را جهادگران سلفی می‌نامند از این حربه برای تبلیغ وهابیت و عملیات تروریستی بر ضد مسلمانان استفاده می‌كنند. این در حالی است كه در سال 1998 تنها 12 پایگاه اینترنتی در این زمینه وجود داشت اما پس از حواث یازده سپتامبر و افزایش روند فعالیت این گروه، این تعداد در سال 2005 به 4800 سایت و در حال حاضر بالغ بر 5000 سایت اینترنتی است .(30) حسینی قزوینی در مجله پویا به نقل از ایت الله جعفر سبحانی می گوید :«براساس جدیدترین آمارچهل هزار سایت وهابی مشغول فعالیت علیه شیعه هستند».(31)


8)استفاده از دانشگاه ها

علم و دانش در دین مقدس اسلام جایگاه وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژه وبر جستة دارد و عالمان و دانشمندان دینی از احترام و جایگاه رفیعی بر خوردارند ، خداوند در قرآن كریم می فرماید : «یرفع الله الذین آمنوا منكم والذین اوتوا العلم درجات»(32) ‍ خداوند كسانی از شما را كه ایمان آورده اند و كسانی كه علم به آنها داده شده است درجات عظیمی می بخشد .خداوند در این ایه علم را در كنار ایمان قرار داده است كه حكا یت از مقام والای علم دارد . در تفسیر آمده است: اگرچه آیه در مورد خاصی نازل شده است ولی ، با این حال ، مفهوم عامی دارد و نشان می دهد آنچه مقام آدمی را نزد خدا بالا می برد دو چیز است : 1- ایمان 2- علم (33) مراكز علمی ودانشگاه ها سرمایه ارزشمند جوامع بشری بوده و ترقی و پیشرفت بشریت مرهون علم ودانش است . لذا حدیث معروف از پیامبر اكرم(ص) در بارۀ طلب علم ودنبال كردن دانش است : دنبال علم باشید اگرچه در چین باشد ویا از گهواره تا گور دانش بجویید . حضرت برای طلب علم نه بُعد مكانی می شناسد ونه طول زمانی ، یعنی در هركجا ودر هر زمان دنبال علم ودانش با شید .روشن است كه این امتیازات زمانی مصداق دارد كه علم مفید با شد واز آن سوء استفاده نشود ودر انحصار كسی یا عدۀ نباشد .متاسفانه در عربستان ، مراكز علمی ودانشگاه ها انحصارا در خدمت جریان حاكم (وهابیت) قرار گرفته است واز آن به عنوان وسیلۀ تبلیغی برای وهابیت استفاده می شود .عباس جعفری برای معرفی برخی از آن دانشگاه ها ونوع فعالیت آن می نویسد :
1- جامعه ام القری مكه الكرمه : این دانشگاه در سال 1369ه.ق ابتدا به صورت دانشكده « الشریعه » تاسیس شد و در سال 1401 ه .ق با موافقت مجلس الوزراء به دانشگاه ام القرا تغییر نام داد .هدف از تاسیس این دانشگاه آموزش زبان عربی و گسترش فرهنگ اسلامی برای برادران و خواهران است و در شهرهای جده و طائف نیز شعبه دارد . دانشكده های « كلیة الشریعة » ، « مركز البحوث العلمی » ، « احیاء التراث الاسلامیة»«مركزالبحوث النفسیه والتربویه »، « مركز ابحاث الحج» ، « المركز العالمی للتعلیم الاسلامی » و « معهد تعلیم اللغة العربیة » زیر نظر این دانشگاه فعالیت می كند . این دانشگاه تاكنون كتابها و مجلات متعددی را چاپ و منتشر كرده است .
2- الجامعه الاسلامیه بالمدینة المنوره : این دانشگاه در سال 1380 ه برای خدمت به جهان اسلام و كمك به آموزش و تربیت علماء ، خطبا و سلفیان مذهبی در مدینه تاسیس شد و تاكنون فعالیت های مهمی در زمینه چاپ و نشر كتاب و مجله انجام داده است .
3- جامعه الامام محمدبن سعود الاسلامیه : این دانشگاه در سال 1394 ه- با هدف خدمت به جهان اسلام در زمینه بحث های اسلامی و گسترش و تبلیغ آن در كشورهای گوناگون تاسیس شد . دانشكده های مهم « كلیة اللغة العربیه » ، « كلیة اصول الدین » ، « كلیة العلوم اجتماعیه » ، « المعهد العالی للقضاء » و « مركز البحوث » وابسته به آن هستند كه مجلات و كتابهای گوناگون در زمینه اهداف خود چاپ و توزیع كرده اند .
4- جامعة الملك السعود : این دانشگاه از سال 1398 ه . ق در زمینه ای مباحث تربیتی ،اقتصادی ، ادبی ، اداری ، بیمارستانی و سایر علوم فنی مانند زراعت هندسه بنیان نهاده و آثارو تالیفاتی گوناگون به زبانهای عربی و انگلیسی منتشر كرده است .
5- جامعه الملك عبد العزیز : این دانشگاه از سال 1405 ه . ق تاسیس شد و در زمینه مباحث اقتصادی و اداری و آداب و علوم انسانی و زمین شناسی هندسه و مانند آن فعالیت می كند از مهمترین مراكز علمی این دانشگاه « مراكز ابحاث الاقتصاد الاسلامی » است كه تاكنون 207 كتاب و 20 نشریه مهم منتشر كرده و با « سازمان كنفرانس اسلامی » نیز همكاری دارد .(34)
9) استفاده از مراكز فرهنگی
در هر جامعة برای تبلیغات واشاعه فرهنگ آن كشور مراكز فرهنگی آن نقش بارز و جایگاه بر جستة دارد ، وهابیت نیز دارای مراكز فرهنگی مهمی هستند كه برای اشاعة فرهنگ وهابیت ومقابله با عقاید وباورهای دیگران همچون زیارت،دعا ، توسل ، شفاعت ، عزاداری و... از این مراكز استفاده می كنند.در فصلنامة فرهنگی – سیاسی پویا به معرفی برخی از این مراكز وفعالیت آنان چنین آمده است :
1- رئاسته ادارات البحوث العلمیه و الافتاء و الدعوة و الارشاد ( هیئة كبار العلماء )، در ساال 1391 ه .ق بدستور ملك خالدبن عبدالعزیز فرمانی خطاب به شیخ ابراهیم بن محمد آل الشیخ ( از نوادگان محمدبن عبدالوهاب ) صادر و قرار شد گروهی از علماء و دانشمندان وهابی عربستان گرد آیند تا ضمن بحث و بررسی ( بصورت گروهی ) و بدون توجه به مذاهب مشهورچهارگانه اهل سنت(حنبلی ،شافعی، مالكی وحنفی ) فتواهای لازم برای احكام شرعی را صادركنند و مردم نیز موظف به پیروی از آن می باشند و ریاست این اداره در سال 1395 ه.ق به شیخ عبدالعزیز بن باز ( آل الشیخ ) واگذار شد .
2- رابطه العالم الاسلامی : این مركز در سال 1962م توسط ملك سعود در مكه گشایش یا فت وتا كنون 38 سال از تأسیس آن می گذرد واز پرقدرت ترین سازمانهای مذهبی در عربستان محسوب می شود .
وظائف مهم مركز عبارتند از :آموزش های اسلا می ، چاپ وتوزیع قر آن و وكتب اسلامی ، آموزش زبان عربی ، كمك مالی كشورها و اداره ها ومو سسه های خیریه در سراسر جهان .مجمو عه ای از مجامع و ادارات وا بسته به این سازمان عبارتند از :
1- مجمع فقه اسلامی .
2-شورای عالی جهانی مساجد .
3- مؤتمر (كنفرانس) تربیت اسلامی .
4- جمعیت اسلامی جوانان .
این سازمان طی ده سال گذشته قریب یك میلیارد ریال صرف ساختمان بنا های اسلامی و ترویج اسلام سعودی نموده است ودولت عربستان مبلغ 35 میلیون ریال به سازمانهای خیریه ،بیمارستانها ودرمانگاه ها درخارج از كشور و 20 میلیون ریال برای نشر ، حفظ قرآن كریم و ارشاد اسلامی كمك كرده است .
امروزه بیش از یك هزار مسجد و صدها مراكز اسلامی در سراسر جهان زیر نظر این سازمان مشغول فعالیت هستند . كمك های این مركز در كشور های دیگر برای احداث 2 موسسه اسلامی ، 1259 مسجد و1069 مدرسه ، 200موسسه مذهبی ، 134 دانشگاه ، 41 درمانگاه ،76 بیمارستان و یك دانشكده جهان عرب در پاریس هزینه شدهاست . (35)
عباس جعفری در ادامه می نگارد :
3- سایر مراكز و مؤسسات مذهبی : مؤسسات و سازمانهای دیگری كه در عربستان به فعالیت های مذهبی – دینی و خیریه می پردازند عبارتند از :
1- هیئة الامر بالمعروف و النهی عن المنكر
2- الجماعة الخیریه لتحفیظ القران الكریم
3- مجمع الملك فهد لطباعة المصحف الشریف
4- الندوة العالمیه للشباب الاسلامی
5- المجلس الاعلی للشئون الاسلامیه (36)
10) استفاده از احساسات مردم و سر دادن شعار جهاد با كافران
ندایی خدا پرستی و خدا جویی در فطرت هر انسانی وجود دارد امّا گاهی ممكن است در اثر پیروی انسان از هوای نفس و همدمی با شیاطین انسی وجنی به این ندای فطری پاسخ داده نشود بلكه بجای حق پرستی وخدا پرستی به شرك وچند گانه پرستی كشیده شود ، رسولا ن الهی امدند تا برای شكوفایی این ندای فطری وبیداری وجدان انسان ها كمك نمایند وانسان ها را از ظلمت كفر وشرك وخود پرستی رهایی بخشید ه وبسوی مكتب توحید وخدا پرستی رهنمون باشند ، از زمان طلوع اسلام مسلمانان كه تحت تعالیم مكتب اسلام تربیت شده بودند با شرك وچند گانه پرستی وكفر وانكار حقیقت حساسیت داشته و برای مقابله با این پدیده از جان ودل برخاستند ودر این راه ازهمه چیز گذشتند. وهابیت كه ازاین حساسیت مسلمین بخوبی آگاه بودند برای جذب وهمسو كردن مردم و نیل به اهداف شان از احساسات مردم با بكار گیری شعارهای همچون جهاد با كافران ومشركان ، بدعت زدایی ازدین ودعوت به سوی اسلام حقیقی از دید گاه وهابی استفاده كردند و هنوز این ابزار را در دست داشته وانسان های زیادی را این دام گرفتار می كنند . در بعضی كتب شان صراحتا از این گونه تعابیر آمده است كه مشركان عصر ما از مشركان عصر پیامبر بد ترند .محمد ابن عبد الوهاب در باره مسلمانان هم عصر خود می گوید:« وكثیر من اهل الزمان لا یعرف من الآلهه المعبود ة الا هبل و یغوث ویعو ق ونسرا واللات والعزی و مناة ؟ فان جاد فهمه عرف انّ المقامات المعبودة الیوم من البشر والشجر والحجر ونحوها مثل شمسان و ادریس وابوالحدیدة و نحو هم منها» ؛ (37) و بسیاری از اهل این زمان از خدایان پرستیده شده به جز هبل ویغوث ویعوق ونسر ولات وعزّی ومنات را نمی شنا سند . اگر فهم درستی داشتند می فهمیدند مقاماتی كه امروز پرستیده می شوند ، از بشر ودرخت وسنگ ونحو این ها از خورشید وماه و ادریس وابو حدیده ونحو این ها ، از قبیل عبادت همان بت ها هستند .وی می گوید :« شرك كفار قریش دون شرك كثیر من الناس الیوم .(38) درجه كفار قریش بسیار پائین تر از شرك مردم امروز است» .درجای دیگر می گوید : «فاذا علمت هذا و علمت ما علیه اكثر الناس علمت انّهم اعظم كفرا و شركا من المشركین الذین قاتلهم النبی» .(39) هنگامیكه این مطلب را دانستی و دانستی آنچه را كه اكثر مردم بر آنند، می فهمی كه كفر و شرك افراد این زمان بیشتر از مشركینی است كه پیامبر (ص) با آنان به قتال پر داخت . و ده ها تعابیر از این قبیل كه وهابیت از آن استفاده نموده اند و عقاید دیگران را سر كوب ومردود دانسته و عقاید خویش را تبلیغ می نمایند .حامد الگار می نویسد :«ترجمة قران به زبان به زبان انگلیسی به وسیلة محمد تقی الدین هلالی ومحمد محسن قابل ذكر است كه در سال 1994م در ریاض چاپ واز طرف عبدالعزیز بن عبدالله بن باز مورد تأیید قرار گرفت . مترجمان ، علاوه بر مطالب دیگر ، در پایان ترجمة شان می گویند : ما دریافته ایم بیشتر كسانی كه به دین اسلام می گروند معنی واقعی نخستین اصل اسلامی یعنی لا اله الااله ، محمد رسول الله را درك نمی كنند . آنجه در پشت این تعبیر زشت نهفته است مشرك شمردن اكثریت قاطع مسلمانان به وسیلة وهابیان است» .(40) سید محسین امین دركتاب تا ریخچه ، نقد وبررسی وهابی ها می گوید :وهابی ها می گویند : مسلمانان بعد از ایمان كافر شدند و پس از یكتا پرستی مشرك گشتند یا اصلا موحد نبوده وایمان نداشته اند وازابتدا كافر بوده اند بلكه بدتراز كفار ! لذا كشتن آنها واجب وخون شان هدر ودارائی واموال شان حلال می باشد وبنا بقولی می توان كودكان آنهارا به بردگی گرفت .وبه گفتة صاحب خلاصة الكلام، وهابیان مسلمانان را ظرف ششصد سال یعنی پیش از ظهور محمد ابن عبدالوهاب ، كافر ومشرك می دانندو گویند مسلمانان در این مدت بدعت ها گذاشته اند .آنها می گویند : مسلمانان قبور پیامبران ، صالحان ودیگر اشخاص معمولی كه برخی از آنها بد كار هم بوده اند ولی مسلمانان آنها را از اولیاء الله می دانند پرستش می كنند ! وبه همین علت مسمانان همچون مشركین قریش اند كه بت های از سنگ و چوب را می پرستیدند ویا فرشتگان و پریان را پرستش می كردند وهمچون نصاری هستند كه عیسی ومادرش مریم را عبادت می كردند .مسلمانان از مرده ها طلب حاجت وكمك می كنند وآنها رات برای كشف مهمات می خوانند واز آنان می خواهند كه درحق شان شفاعت نمایند . آنها پیامبر را صدا زده و او را برای شفاعت نزد خدا می خوانند و برای او نذر كرده وقربانی می كشند و قبر او و دیگر پیامبران و صالحان را محترم می دارند و گنبد وبارگاه بر آنها می سازند و ضریح فراهم كرده وروی آن شال های پشمی می اندازند و پرده ها وپارچه ها روی آنها می كشند و چراغ روشن می نمایند و بدور آنها طواف می كنند چنانكه بت پرستان به اطراف بت ها می گشتند وبرا ی ایشان نذر ها میكردند و آذین می بستند .مسلمانان برای این زیارتگاه ها روز های ویژۀ قرار داده اند ودر آن روز خاص به طواف درو آن ها می پردازند و آنها را بوسیده و قبر را مسح می كنند وبه قصد تبرك از خاك آنها بر میدارند و كنار آنها نماز می خواندند بلكه مقابر را نماز خانه قرار می دهند .مسلمانان به عزم زیارت این مكان ها حركت می كنند وروی كاغذ ها جمله های متضمن حاجت وتقا ضا بعنوان :« ای سرور من فلان حاجت مرا بر آور ....» وهمه این كارها و اعملی كه مسلمانان در مقابل مشاهد می كنند شرك است وعبادت صاحب قبر حساب می شود .(41) اولیویه كاره می گوید :«عقیدۀ تكفیر وجهاد درسنت حنبلی به خوبی روشن است و علیه مسلمانان غیر حقیقی ، فرق مختلف شیعیان افراطی ودیگر افراد مرتد بسیار شدید است .می دانیم كه بنا بر اعتقادات اخوان كه بطور غیر مشروط معتقد به تعلیمات عبدالوهاب وبالنتیجه ابن تیمیه هستند ، كلیه مسلمانان بجز خود آنها ، بخصوص اهل حجاز ، شیعیان احسا، كویت وعراق ، مسلمانان ماوراء اردن وسوریه هدف جهاد آنان به شمار می روند» .(42)
11) اتهامات ونسبت های دروغین
اتهام ونسبت های دروغین وبكار بردن الفاظ زشت علیه دیگران به ویژه شیعه ، یكی از روشهای دیگر وهابیون است تا از این طریق وجهة دیگران را درعالم مخدوش وتصویری بدی از آنها در جهان ترسیم كنند كه این وسیله را از آغاز پیداییش شان الی كنون مورد استفا ده قرار داده اند ، دیگران به ویژه شیعه را گاهی كافر ومشرك ، گاهی مرتد و بت پرست وبد تر از آن می نامند .به عنوان شاهد علامه به نقل از رسالۀ تطهیر الاعتقاد عن ادران الالحاد نوشته محمد بن اسماعیل یمنی صنعانی ( معاصر محمدبن عبدالوهاب ) :« هرگاه سؤال شود كه قبوریون گویند : ما مشرك نیستیم و برای خدا شریك قرار نداده ایم و پناهندگی بر قبر اولیاء و انبیاء مشرك نیست »در پاسخ می گوییم :« آنان به زبانی سخن می گویند كه در دلشان نیست اینان معنی شرك را نفهمیده اند چون تعظیم اولیاء و كشتن قربانی برای آنها و امثال آن همگی شرك است و این سخن شان فائده ای به آنها ندارد چون عمل شان سخن شان را تكذیب می كند» .وی با مطرح كردن بحث جهل به شرك ادامه می دهد : « فقها در باب ارتداد گفته اند : اگر شخصی سخنی كفر آمیز بر زبان براند اگر چه معنای آنرا قصد نكند ، كافر می شود و این هم خود دلیل آن است كه آنها ماهیت اسلام و توحید را درك نكرده اند ، پس كافرند ؛ آنهم كافر اصلی نه مرتد . و كسی كه شب و روز و آشكارا و پنهان و از روی ترس و طمع خدا را می خواند مع ذلك سپس دیگری را نیز می خواند، در پرستش خدا دچار شرك شده است» .(43) حسینی قزوینی می گوید :وهابیت در كتابی به نام الشیعة و التقریب كه چند سال جلو تر در عربستان سعودی نوشته شده ، مؤلف آن مبانی وحدت و تقریب را مطرح می كند و در پایان می گوید : ما باید با مسلمانها وحدت داشته باشیم ولی شیعه را مسلمان نمی دانیم ! اولین شرط تقریب با شیعیان این است كه ثابت كنند كه مسلمان هستند ! شخصیت شماره دو علمی عربستان چندی پیش بطور رسمی اعلام گرد كه من فتوای دهم كه شیعیان به چند دلیل كافر است :اول این كه اینها قرآن را تحریف شده می دانند ، دوم این كه صحابه و سنت پیامبر را قبول ندارند، سوم به اهل بیت متوسل می شوند، بنابر این شیعیان عضو امت اسلامی نیستند. در عربستان یك هیئت عالی وجود دارد كه در راس آن مفتی اعظم عربستان است و ازین هیئت بطور رسمی اعلام كرده كه امكان تقریب با شیعه وجود ندارد همان گونه كه تقریب با یهود و نصارا برای ما امكان پذیر نیست بر همین اساس است كه عبدالمالك ریگی در ایران شاخه نظامی وهابیت را ایجاد كرده و جنگ مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی به عنوان مظهر حكومت شیعی و كشتن شیعیان را واجب و وسیله رسیدن به بهشت اعلام می كند .زر قاوی – رهبر وقت شاخه نظامی وهابیت در عراق – دو ماه قبل از هلاكت ، رسماً اعلام كرد كه دشمن واقعی ما امروز امریكا و اسرائیل نیستند بلكه شیعیان هستند . در جنگ سی و سه روزه حزب الله لبنان با صهیونیسم، سه تن از رهبران فكری و دینی وهابیت فتوا دادند كه هرگونه مساعدت به حزب الله حرام است چرا كه اینها در حقیقت جسم شیطان هستند ! حتی دعا كردن برای پیروزی حزب الله را گناه كبیره دانستند .(44)عباس جعفری در فصلنامة پویا به نقل از علمای اهل تسنن می گوید :محمد بن عبدالوهاب اگر می خواست كسی را وهابی كند ، می گفت باید چند شهادتین را جاری كنی ، اگر این شهادت ها را به زبان می آورد ، او را مسلمان تلقی می كرد وگرنه گردنش را می زد ! می گفت باید شهادت بدهی كه
1. كافر بودی وبا ورود به این مذهب مسلمان شدی ؛
2. پدر ومادرت در حال كفر از دنیا رفته ان وحق استغفار برای آنها را نداری ؛
3. تمام علمای اسلامی به حال كفر از دنیا رفته اند و حق طلب مغفرت به آنها را نداری ؛(45)گاهی یك سری عقاید و افعال مضحك وبی اساس را به شیعه نسبت مید هند كه هیچ احمقی این كار ها را انجام نخوا هد داد واز این رو میخواهند چهره شیعه را در دنیا مخدوش ومنفور جلوه داده و عقاید خویش را در جهان تبلیغ نمایند كه برخی از ان ها به عنوان نمونه ذیلا ذكر می شود: شیعه اجازه می دهد كه در اطراف مرقدهای امامان شان طواف كنند و بجای خانه خدا به حج شاهد مشرفه بروند و شیعه ها قربانی ها و نذورات خود را به پیغمبر و امامان خویش تقدیم می دارد . شیعه ها قبور پیغمبر و ائمه خویش را مسجد می دانند و آنها را پرستش می كنند همچون كعبه روبروی آنها به نماز می ایستند .(46) یكی از اتهامات معروف شان این است كه درمیان عامه شان از دیر زمان این باور را رائج كرده اند كه تمام شیعیان هنگامی كه مراسم حج را به جا می آورند هدفی پنهانی را در سر می پرورانند و آن آلوده كردن كعبه مقدس با مدفوع انسانی است ، در واقع چنین ادعا می شود كه دست كم یك شیعه در چند دهه پیش به این جرم اعدام شده است(47) جعفر مرادی در فصلنامه فرهنگ پویا آورده است :قفاری یكی از اساتید دانشگاه های مدینه، در كتاب « اصول مذهب الشیعة الامامیة » آورده است: امام خمینی اسمش رادر اذان نماز ها داخل كرده است و حتی از اسم پیغمبر اكرم هم پیش انداخته است. پس اذان نماز در ایران بعد از این كه (امام)خمینی به قدرت رسید در تمام استان ها وشهر های شان این گونه است : الله اكبر الله اكبر خمینی رهبر اشهد ان محمد رسول الله .(48)
12) نشر كتاب ها ی دروغین
یكی ازا بزار تبلیغ وهابی ها نشر وانتشار كتاب های دورغین علیه مذاهب وفرقه های اسلامی است و برای تبلیغ وپیشبرد اهداف شان ، دست به مقابله با كتب شیعه و برخی اهل سنت برده وبا حذف برخی عبارات ویا جابجایی بعضی كلمات اهداف شان را دنبال می كنند. یكی از كارشناسان بحث فرقه ها ونحله های اسلام می گوید: اولین روش وهابیت برای جذب نیرو و تضییع شیعه ، مبارزه با كتابهای شیعه است . شیعیان بیش از همه مذاهب بلكه همه ادیان به گفتمان و استدلال عقلی می پردازد ، وهابیت كتابهای را علیه شیعه در چاپخانه های اهل سنت به چاپ می رسانند و با تهدیدات فراوانی در بین اهل سنت پخش می كنند . عده ای متوجه این قضیه می شود اما دستگاه رسانه ای وهابیت آنقدر با بوق و كرنای قوی عمل می كنند كه این تك صداها به گوش جهانیان نمی رسد ، آنها همچنین در كتابهای اهل سنت دست برده و آنها را بصورت تحریف شده چاپ و منتشر كرده اند .حمایت های مالی بسیاری هم از این گونه كتابها می شود و در مواردی بسیاری به چاپخانه ها هم كمك كرده اند تا این كتابها را با قیمت ارزان در دسترس دیگران قرار گیرد . همین طور كتابها را خریده و بصورت رایگان به كتابخانه های بزرگ دنیا اهدا كرده اند تا كتابی كه در كتابخانه اهل سنت است تحریف شده باشد . به عنوان مثال تفسیر روح المعانی شیخ محمد آلوسی را – با آنكه فردی شیعه ستیزه بود – پس از حذف تمام احادیثش كه رنگ و بوی مبارزه با وهابیت داشت ،چاپ كرده اند چون او روایاتی را نقل كرده كه می تواند در تمجید فضایل اهل بیت(ع) یا نقد تفكر وهابیت مورد استفاده قرار گیرد .كتابهای دیگری در مكه چاپ شده است كه به شدت علیه شیعه است در بین كتاب نوشته شده : قال علی ابن موسی الرضا : نحن ابناء الله ، علی ابن موسی الرضا گفت : ما پسران خدا هستیم آدرس آن را هم اصول كافی ج 3 چاپ تهران ذكر كرده است . با مراجعه به این كتاب می بینیم از ریشه دروغ است در اصول كافی به نقل از حضرت آمده : نحن امناء الله ، ما امین های خدا هستیم اما وهابیان در مقام تحریف « م » را به « ب » تبدیل كرده اند و نوشته اند : ابناء الله . وی می افزاید : در ادامه این تحریف ها ودست بردن درمنابع اسلامی ، كار دیگر آنها گزینش وخلاصه كردن كتاب هاست و دقیقا چیز های حذف می شوند كه در تمجید از اهلبیت عصمت وطهارت(ع)و یا دال برطعن نسبت به ابابكر وعمر وعثمان و خلفا هستند.(49) هم چنین بنا بر نقل بر خی از سایت ها وهابی ها كتاب های را به نام برخی از بزرگان شیعه مانند آیت الله مكارم شیرازی و آیت الله جعفر سبحانی و سید عبدالها دی حسینی چاپ نموده اند ودر بین مردم توزیع كرده اند در حال كه این بزر گوارا ن از ان اطلاعی ندارند .خانم ابراهیمی آورده است : « اخیرا وهابیان كتاب های را به نام علامه عسكری و آیت الله جعفرسبحانی چاپ ودرمدینه وبقیع توزیع می كننددرحال كه این بزر گواران صاحب این تالیفات نیستند» .(50)

13)تحریف متون و تقطیع كتابها
یكی از ابزار های تبلیغی وهابیان تحریف كتاب ها ومنابع حدیثی و تفسیری و تاریخی مسلمانان است . اگر روایات و یا كلماتی كه در این گونه كتابها بر ضد آنان آمده باشد آن را تحریف نموده و چاپخانه هارا سفارش به حذف آن نموده و ازمتن كتابها بر می دارند به همین منظور با چاپخانه ها ارتباط بر قرار كرده وشریك می شوند و كتابهای تحریف شده را با قمیت ارزان و یا بطور مجانی در بازار و اختیار مردم عرضه می دارند.علی اضغر رضوانی به نقل از محمد دیرثوی می گوید:«تحریف وحذف احادیث از كارهای دایمی و همیشگی وهابیان است؛ به عنوان نمونه ، نعمان آلوسی تفسیر پدرش شیخ محمود آلوسی را به نام روح المعانی تحریف نمود ، و مطالبی را كه به ضرر وهابیان بود حذف كرد و اگر این تحریف نبود تفسیر او نمونۀ تفاسیر محسوب می شد».(51) آنان در برخی موارد اشتباهات و یا مناقب اهلبیت(علیهم السلام) را چنینی تحریف می كنند كه بجای كلمات حساس و سرنوشت ساز ، نقطه چین گذاشته و از پیش چشم خواننده بر می دارد و یا كلمات را تغییر می دهند تا معنایی دیگر از ان فهمیده شود ویكی از شیوه های تحریف شان نیز تضعیف احادیثی است كه با عقاید شان سازگاری ندارد.(52) همچنین آنان به بهانه مختصر و مفید كردن برخی كتابها ومتون اصلی دست به اختصار مغرضانه و گزینشی می زنند و این گونه حقایق را تحریف می نمایند.
14) آتش زدن كتابخانه ها ومنابع علمی
فجیع ترین كار های كه وهابیت مرتكب شد و لكه ننگ آن را در پیشانی شان باقی گذاشت از بین بردن منابع و آتش زدن كتابخانه ها بود ، آنان كتابخانۀ بزرگ «المكتبه العربیه» را كه بیش از 60هزار عنوان كتاب گرانقدر و كم نظیر و بیش از 40هزار نسخه خطی منحصر به فرد داشت كه در میان آن ها برخی از آثار خطی دوران جاهلیت و قرار داد یهودیان با كفار قریش بر ضد رسول خدا(ص) بود به آتش كشید در این میان كه آثار خطی حضرت علی (ع) ، ابابكر، عمر، خالدبن ولید و طارق بن زیاد و برخی از صحابه پیامبرگرامی (ص) و قران مجید به خط عبدالله مسعود بود نیز تبدیل به خاكستر شد .در همین كتابخانه انواع سلاح های رسول اكرم (ص) و بت های كه هنگام ظهور اسلام مورد پرستش بود؛ مانند«لات» و«عزی» و«هبل» نیز وجود داشت ازبین رفت. مورخان نقل كرده اند كه وهابیان این كتابخانه را به بهانه وجود كفریات دران به آتش كشیدند وبا خاكستر یكسان كردند.(53)
15) فتواهای شدید اللحن
علماءوهابیت بارها فتوا های بسیار شدید و تند را علیه شیعه صادر كرده اند ومذهب شیعه را یك مذهب دست ساخته یهودی ، مجوسی ومسحیت ومبتنی بر یك سری احادیث جعلی وعقاید پوچ می دانند آن را غیر مسلمان وخطر ناك برای اسلام و غیر قابل سازش میدانند. فؤاد ابراهیم در این رابطه در نشریه پگاه چنین می گوید :اگر چه انشقاق شیعه وسنی به تاریخ صدر اسلام و مسئله جانشینی پیامبر (ص) باز می گردد ، ولی ابن تیمیه نیز در این جریان نقش مهمی ایفا كرد . وی پیشگام جدلیون سنی بود و اعتقادات شیعی را به شیوه نظام مند وبا شدت تمام مورد انتقاد قرار داد .علمای وهابی با الهام از آثار ابن تیمیه شیوه وی را در اهانت و توهین به شیعیان در پیش گرفت، به واسطه تبعیت وهابیون از شیوه جدل ابن تیمیه ، انشقاق و اختلاف مردم عربستان و بطور كلی مسلمین جهان عمیق تر شدند . در دهه 1950 و 1960 م با تلاش علمای بر جسته اهل تسنن و شیعه اختلاف شیعه و سنی كمرنگ تر شد و درین رابطه مجموعه نشست های در قاهره برگذار شد ، در حالی كه علمای وهابی موضع گیری اهل سنت و شیعیان برای مصالحه و سازش را به شدت مورد حمله قرار دادند . برخی از علماء وهابیت را به عنوان عامل اصلی انشقاق و اختلاف در جامعه اسلامی بر می شمارند . برخی دیگر این فرقه را تهدید برای اتحاد ملی عربستان و مسلمین سراسر جهان می دانند . دكتر«محمدالباهی » اندیشمند بر جستة سنی معتقد است وهابیت شكاف بین شیعه وسنی را عمیق تر نموده كه این امر تاثیر منفی موضع گیری وهابیون را بر می تاباند .(54) « یان ریچارد » معتقد است كه یكی از چیزهای كه مانع همزیستی مسالمت آمیزبین شیعه و سنی بر شمرده می شود وجودفرقه وهابیت و تفكر آنهاست. حمید عنایت نیز وهابیت را بزرگترین چالش شیعیان از صدر اسلام دانسته است.(55) دربین مردم عربستان نیز مواضع سیاسی و دیدگاه وهابیون نسبت به شیعیان كه در آثار آنان منعكس می شود مایه ای اختلاف و تفرقه برشمرده می شود. فؤادابراهیم می گوید:كتاب تبدید الظلام و تنبیه النیام الی خطر شیعه و التشیع علی المسلمین و الاسلام نوشتة یكی از جدلیون بر جسته وهابی به نام « ابراهیم الجبهان » كه با هزینه نهاد مال دینی وهابی منتشر شد، نمونه ای از این آثار تحریك آمیز است . این كتاب در اواسط دهه 1970م منتشر شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979م در سطح گسترده داخلی و خارج از عربستان توزیع شد . تحصیلات نویسنده این كتاب بسیار در سطح پایینی است وی از یك دانشگاه دینی فارغ التحصیل نشده و هیچ اثر دیگری نیز تالیف نكرده است . با وجود این كتاب وی مورد استقبال جامعه وهابیون قرار گرفت و درخلال سالهای 1988 1976م نه بار تجدید چاپ شد . هدف اصلی این نویسنده نفی و تقبیح شیعیان است وی در اثر خود ادعا كرده است كه یهودیان در راستای اهداف خود تشیع را بنیان نهاده است . (56)وی درمورد سطح علمی ونظرات این جدلی(ابراهیم الجبهان) برجسته وهابی وهمچنین نظرات و آثار وبرخی دیگر ازعلماء و جدلیون وهابی می افزاید :الجبهان به خلاف مفهوم متعارف رافضی آنرا به معنای « كسانیكه اسلام را بطور كلی نفی می كنند » تعبیر نموده است. وی تشیع را به عنوان یك نظام عقیدتی مهم مبتنی بر احادیث فاسد و بی اعتبار و مجموعه از اندیشه های باطل و پوچ معرفی كرده است . از نظر وی تشیع مذهب جدیدی است كه از فرقه های مجوس ، مسیحیت و یهودیت مشتق شده است و این مذهب استبدادی و طاغوتی ، آفت و بلایی است كه توسط مراكز یهودی و فراماسونری ، یاوه گویان ، شیادان و احمقان ساخته شده است . آنان كه در مورد كفر و بی ایمانی شیعیان تردید دارند مانند شیعیان مجوسی هستند . در واقع این انگ ها و نسبت های ناروا و بی پایه چیزی جز تكرار تهمت های عالم ضد شیعه مشهور ابن تیمیه نیست . جدلیون وهابیون با الهام از ابن تیمیه همین تهمت ها را نسبت به شیعه روا داشتند . « محب الدین الخطیب » در مصر و «احسان اللهی ظاهر » در پاكستان از جدلیون مشهوری بودند كه ادبیات جدلی وهابی را ترویج كردند . وهابیون در اواسط دهه 1950م به منظور منع از مصالحه و سازشی شیعیان و اهل تسنن و برای اثبات سازش ناپذیری شیعه و سنی ،اثر الخطیب بنام « الخطوط العریضه » را منتشر و توزیع نمودند ، زیرا الخطیب در این كتاب تشیع را دینی كاملا متفاوت با اسلام معرفی كرده بود . بدین ترتیب علمای وهابی هرگونه مصالحه و سازش شیعه و سنی را نفی كردند .یكی از علمای افراطی و تندرو سعودی بنام شیخ بن جبرین با الهام از الخطیب در ین رابطه چنین می گوید : « آنان كه هنوز در مورد رافضی بودن شیعیان تردید دارند باید اثر الخطیب بنام « الخطوط العریضه » و آثار « احسان اللهی ظاهر » و « غفاری » را در مورد عقاید و آرای شیعیان مطالعه كنند . شیخ بن باز ، مفتی اعظم عربستان سعودی نیز معتقد است تشیع دینی متفاوت و مجزا از اسلام است و همانگونه كه مصالحه اهل تسنن با یهودیان مسیحیان و بت پرستان امكان پذیر نیست سازش شیعیان و رافضیان نیز غیر ممكن است . (57)محمد خالد الحداس ، از اساتید دانشگاه اسلامی مدینه درین رابطه می گوید : وهابیون با شیعه سازش نمی كنند وچون اختلاف این دو گروه از مبانی و اصول دینی نشأت می گیرد این مصالحه بی پایه و اساس است .وهابیون بر اختلافات اساسی بین شیعه و سنی تاكید می كنند و در آثار ضد شیعی آنان دو مقوله سبّ و رفض به عنوان مهمترین موضوعات تحریك آمیز معرفی شده و معنی رفض را نفی خلفای سه گانه ، اصحاب و همسران پیامبر به ویژه عایشه دختر ابابكر و حفصه دختر عمر سب و نفی مشروعیّت خلافت خلفای سه گانه می دانند .(58) وهابیون افراطی شیعیان را دشمن می پندارند و با آنان به مشابه یك دشمن رفتار می كند در سال 1991م عبد الله بن عبد الرحمن الجبرین یكی از اعضای وقت شورای عالی علماء فتوای صادر كرد كه بر بنای آن شیعیان مرتد معرفی شده است و ریختن خون آنان را مباح و دانسته است وی در ژانویه 1994 م در پاسخ به سوالی در خصوص نماز شیعیان در مساجد سنی فتوایی صادر كرد و طی آن تصریح كرد كه شیعیان دشمن هستند و به دلیل دروغی كه به خدا بستند در جنگ با خدایند . وی در فتوایی دیگر همان سال در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد با شیعیان در محل كار گفت : نشاندادن انزجار ، بیزاری و تنفر نسبت به آنها ضروری است و تلاش برای انقیاد و سركوب آنها اولی است.(59)
16) اعمال تبعیضات داخلی
یكی از حربه های كه وهابیون برای تبلیغ وهابیت استفاده می كند اعمال تبعیض است كه این امر ، در عربستان سعودی متأسفانه به شدت اعمال می گردد و وهابیت سایر فرق به ویژه فرقه شیعه را در تنگنا و محرومیت قرار دادند تا از این طریق آنها مجبورشوند مذهب وهابیت را بپذیرند به عبارت دیگر استفاده از حق شهروندی بدون تمایز یك شیعه، در عربستان، منوط به اختیار مذهب وهابیت می باشد . كه ما ذیلاً به برخی موارد آن اشاره می نماییم :

الف )تبعیض دربُعد آموزش
یكی از تبعیضات كه در كشور عربستان بر علیه شیعیان از طرف وهابیون شدیدا اعمال می شود تبعیض در مدارس ودانشگاه ها است بطور كه روحیه آن هادایما با الفاظ وتعابیر زشت معلمین وهابی شان دراذیت، ونظرات وآثار علمی شان قربانی تعصبات متحجرانه وهابیت می شود .بهزاد احمدی در این رابطه می نویسد : از بعد آموزشی در مدارس و دانشگاه ها نیز درجات بالای تبعیض قابل مشاهده است . دانشجویان شیعه از تعصب و خصومت آشكار اساتید وهابی كه مرتباً آنها را به عنوان كفار ، مشرك یا رافضی می خوانند در عذابند ، آنها در دانشگاها به سختی پذیرفته می شوند و به عنوان كادر اجرایی یا آموزش استخدام در نمی آیند . در مقاطع تحصیلی تكمیلی بخصوص در دانشگاهای علوم دینی نظیر دانشگاه محمد بن سعود یا دانشگاه اسلامی در مدینه دانشجویانی كه پایان نامه خود را علیه شیعیان بنویسد تشویق شده و پایان نامه های آنان را با هزینه دولت چاپ و منتشر می شود.(60) در بعد آموزش دینی نیز وضعیت بسیار تبعیض آمیز و طالبانه است رژیم سعودی آموزش دینی را از پایین ترین سطوح تا سطوح عالی آنچه در مراكز دولتی و چه در مراكز خصوصی تحت نظارت و كنترل خود دارد و روحانیون شیعه حتی اجازه ندارند كه به شكل خصوصی به آموزش آموزه های شیعه بپردازد . ازین رو بسیاری روحانیون تحصیلات خود را در عراق یا ایران می گذرانند و به عربستان باز می گردند .(61)

ب) تبعیض از بُعد دینی و اعتقادی
در كشور تحت حكومت وهابیون عربستان آ زادی دینی و اعتقادی وجود ندارد به طور كه اقلیت های مذهبی آن سرزمین ولو اصالتا مال همان مرزوبوم باشند نمی توانند مراسمات دینی و عنعنات مذهبی شان را بطور آزاد بر گزار نمایند . شیعیان عربستا ن كه حتی قبل از ظهور وهابیت بلكه از همان زمان طلوع اسلام در آن سرزمین ساكن بودند ، در زمان حاضراز آزادی دینی و اعتقادی برخور دار نیستند. نویسندگانی به نام های كراهام ای. فولر و رند فرانكه در مقالة تحت عنوان «شیعیان عربستان سعودی»می نویسند : شیعیان عربستان سعودی به لحاظ مذهبی در معرض تبعیض دینی نظام مند رسمی و قانونی قرار دارند . آنها تنها شیعیان جهان اسلامندكه بطوررسمی مسلمان بودنشان انكارمی شود. در سال 1927 م علمای رده بالای سعودی فتوایی صادر كردند كه دلیلی بر كافر بودن شیعیان داشت یعنی محكومیت آنان به عنوان افرادی مرتد و كافر ، كه سطوح مجازات مرگند . این اعلامیه بیان می كرد كه شیعیان حق ندارد اعمال دینی شان را بجا آورد و اگر این تحریم را زیر پا بگذارند باید از سرزمین مسلمانان تبعید شوند .در سال 1991م یك عالم رده بالای شان بنام بن جبرین با صدور فتوایی دوباره بر كافر بودن شیعه تاكید كرد با صدور چنین حكمی كشتن آنان از لحاظ فقهی غیر مشروع نخواهد بود .(62) در جای دیگر می افزایند :به گفته شیعیان آنان اجازه ندارند هیچ نوع آثار نوشته شده ای مذهبی در باره تشیع در اختیار داشته باشند و در صورت تلاش برای وارد كردن چنین آثاری باز داشت می شوند . اذان به شكل شیعی اش مجاز نیست و باید به روش سنیان مطابقت داده شود . پلیس اخلاقی ( مطوعین ) اغلب در خیابانها برای شیعیان ایجاد مزاحمت می نمایند . خوردن غذای شیعیان در مراسم بزرگداشت روز عاشورا بطور رسمی برای سنی ها ممنوع است . و وهابی های افراطی گوشتی را كه شیعیان ذبح كرده باشند نمی خرند چرا كه آنرا « نجس » می دانند . بر اساس عرف وهابی ، مردان شیعی نمی توانند با زنان سنی ازدواج كنند .(63) مهدی بهرام شاهی در نشریه پگاه آورده است :«در سال 1927 م علمای وهابی فتوای صادر كردند كه به موجب آن شیعیان ملزم می شدند اعتقاداتشان را ترك نموده و به وهابیت بگروند ، پس از صدور این فتوا اقدامات خشونت آمیزی علیه شیعیان صورت گرفت و وهابیون تلاش كردند حسینیه ها و مساجد را بر چینند و لی به علت پایداری و مقاومت شیعیان تلاش وهابیون ناكام ماند»(64) .وی در ادامه می نویسد : اسما عیلیه ها مصمم شدن مانند شیعیان امامیه شرقی عربستان مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) را بطور علنی بر گذار كنند كه این تصمیم واكنش حكو.مت وهابیون را در پی داشت این حركت اسماعیلیان با تشدید فعالیت های تبلیغی وهابیون در منطقه مقارن بود ، وهابیون تمام تلاش خود را بكار گرفتند تا اسماعیلیان را به كیش خود در آوردند ، به علت نا مناسب بودن شرایط جامعه عربستان برای فعالیت گروهی و اجتماعی شیعیان نتوانستند به طور رسمی خود را سازماندهی كنند. بنا بر این علت اتخاذ این رویه نبود آزادی بیان وعقیده در كشور عربستان است.(65) ور نر در كتاب جامعة شیعة نخاوله در مدینه منوّره می نویسد :یكی از علمای وهابی به نام ناصر بن سلیمان العمر در بارة وضعیّت شیعیان در عربستان وفعالیت شان گزارشی را برای عبدالله بن باز تهیه كرده ودر آن می نویسد : حضرت شیخ عبدالله بن باز (حفظه الله) وحضرات گرامی اعضای كبارالعلماء سلام علیكم .به استناد حدیث نبوی «الدین نصیحة» بر خود واجب می دانم در این یاد داشت شما را نسبت به رافضیان وفعالیت های آنان و اهداف پنهان وخطر ناك شان با خبر سازم .سروران : من این حقایق را در اختیار شما می گذارم و شما خود می دانید برای برائت ذمّه وكمك به مسلمانان چگونه عمل كنید آشكار است :
الف - چراغانی ، نصب پلاكارت ،بر گزاری سخنرانی ، توزیع شیرینی در حسینیه های قطیف و احساء به مناسبت های خاص مانند عید غدیر یا تولد این امام و آن امام .
ب- ساختن حسینیه و گذاشتن بلند گو ها در آن .
ج- بیشتر رافضیان هنگام حضور درمسجد نبوی كتا بهای متعلق به مذهب خود را به همرا داشته ودر آن جا می خوانند .(66)بهزا د احمدی در مقالة با عنوان «جامعه شیعی در عربستان سعودی » می نویسد :در حال كه عربستان بیش از 37850 مسجد دارد و تاكنون بیش از1600 مسجد در سراسر دنیا ساخته است شیعیان عربستان حق ندارد مسجدی برای خود بنا كنند و تاریخ ساخت محودو مساجد بوجود نیز به زمان حكومت عثمانی ها باز می گردد . علاوه بر این بسیاری از مساجد و حسینیه های شیعیان در شهرهای مختلف شیعه نشین تخریب شده و شیعیان خانه های خود را بطور مخفی به مسجد و حسینیه تبدیل كرده است . مساجد شیعیان در روزهای مراسم مذهبی توسط پلیس بسته می شود و شیعیان حق ندارند ، در شهرهای چون قطیف ، حتی مراسم جشن عروسی خود را در هتل ها یا اماكنی عمومی برگذار كنند . (67)

ج) تبعیض فرهنگی
در نظام آموزش و پرورش نیز تعالیم وهابی بر شیعیان تحمیل می شوند آنها نه تنها اجازه تعلیم تشیع را ندارند بلكه مجبورند آموزه های وهابی را كه مشتمل بر تقبیع رسمی و تحریم تشیع هستند فرا گیرند در درس تعلیمات دینی كه بخش مهمی از برنامه آموزشی مدارس از دوره ابتدایی تا دبیرستان است تنها وهابیت تعلیم داده می شود و تشیع آشكارا حتی در مناطق شیعه نشین محكوم می گردد . كتب درسی دینی بر عقاید متحجرانه وهابی تاكید می ورزند و آن دسته از عقاید اعمالی را كه با وهابیت ناسازگار باشد كفر و شرك می خوانند .مدارك زیادی گواهند كه بر خی از دانش آموزان بویژه دختران نوجوان بر اثر تبلیغات مذهبی ضد شیعی دست از تشیع كشیده اند از این روست كه شیعیان نگران از دست دادن فرهنگ و هویت شان هستند و بیم آن دارند كه در فرهنگ تحمیلی حكومت جذب شوند ، فرهنگی كه از جمله اهدافش تضعیف تشیع به عنوان یك مذهب و سنت است .(68)

منبع:پرسمان دانشجویی





نوع مطلب : دینی، فرهنگی و اجتماعی، استراتژی شیاطین، وهابیت، خبری، 
برچسب ها : روشهای تبلیغی وهابیت، وهابیون چگونه تبلیغ می کنند، وهابیت، وهابیت را بهتر بشناسیم،
لینک های مرتبط :


پیوندها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic